środa, 26 listopada 2014

Kolejna kuniowa klikanka


A tak mnie naszło na mały come back do innej gry, a mianowicie Eqcetera. Zaczęłam grać jakiś czas temu, głownie ze względu na śliczną grafikę (i ukochane zimnokrwiste budwajzerki). Zresztą co tu gadać, sami popatrzcie:
I dostępne aktualnie rasy czystej krwi:
Arab:
Appaloosa:
Andaluz:
American Paint Horse:
Clydesdale:
Fryzyjczyk (jak widać nie tylko kary ;))
Hanower:
Mustang:
Quarter Horse:
Szetland:
Anglik:
Jak widać ras wcale niemało, maści od groma i ciut więcej, tutaj wkleiłam tylko kilka przykładowych (uwierzcie, że wszystkich jest zwyczajnie niemożliwa niemożliwość). Do tego na plus realna genetyka, zarówno dotycząca genów jak i maści (linia cremello folblutów? Da się zrobić. Same kasztanowate fryzy? Proszę bardzo. Ogranicza jedynie własna wyobraźnia). Ba, można stworzyć linię clydesdale przodującą w ujeżdżeniu, z szetlandów zrobić mistrzów powożenia, a z quarterów zwycięzców wyścigów. Kolejny plusik: rasy da się krzyżować otrzymując kolejne autentycznie rasy koni - ale to omówię już w kolejnym poście.

A obecnie prosiłabym o rejestracje z poniższego linku, jest to mój osobisty referral:
W razie problemów zakładać konto bezpośrednio ze strony startowej, z pominięciem refa (zostaje puste pole - w sumie to polecanie i tak nie daje żadnych korzyści)

Malutki update, czyli kilka screenów z gry:
strona startowa:
Tak wygląda strona 'stajni' - podstawowe info o zgromadzonych funduszach, punktach, zarezerwowanym przyrostku hodowlanym (w odróżnieniu od hwr - tylko jeden, dodawany automatycznie jako dopisek przed imieniem konia), niżej jak wygląda lista koni (i ikonka kalendarza po prawej do zapisania na zawody)
I znów po kolei co poza grafiką po wybraniu któregoś z nich: informacje podstawowe (General)- imię, wiek, rasa, płeć, właściciel, wybrana stajnia w której jest zakwaterowany, ilość dni z opłaconym wyżywieniem, przyrostek, ewentualna cena sprzedaży (bezpośredniej bądź licytacji), oferowana stawka za pokrycia i na samym dole pierwszorzędna i drugorzędna dyscyplina w której koń startuje (niezmienna po pierwszym wybraniu). Tutaj też zmieniamy imię, ustalamy stawkę sprzedaży/pokrycia.
 Tutaj widać rozkład punktów za budowę i niżej umiejętności (i tak jak na hwr lepsze konie dają lepsze źrebaki z wyższymi um startowymi, które potem dalej podnosi się wysyłając i wygrywając zawody)
 Dalej genetyka - czyli to co tygryski lubią najbardziej. Tutaj już przetestowana u weterynarza. W uproszczeniu - Duża literka - gen dominujący, mała - recesywny. Niżej widać jajeczka w zamrażarce (o ile ktoś je pobierze od klaczy) i potomstwo.
 Kolejna zakładka to zawody - poziom (od local do international), punkty (od których zalezy awans na wyższy poziom), wygrane rozetki, zawody które się nie rozpoczęły i te które się zakończyły wraz z zajętym miejscem (wiem, to kitu akurat koń pod tym względem)

Lecimy dalej - czyli rozmnażanie (Stable -> Breeding barn). Widać płodne ogiery i klacze (znaczy u mnie akurat wolnej klaczy brak) - wystarczy wybrać ogiera i klacz by od razu pojawił się maluch (niemneij jest graniczenie - albo tej samej rasy, albo określonych różnych - podrzucę zaraz z FAQ co z czym się da, nie ma pełnej dowolności jak w hwr); niżej widać posiadane ogiery oferujące publiczne pokrycia

Część dalsza - światek malutki



I po kolei:
- Bank - gdzie możemy zdeponować część gotówki (i co tydzień odebrać kilka procent zysku z lokaty)
- Foundation store - czyli sklep z końmi (koniami?). Do wyboru wersja słabsza - za 3000$/szt lub z odrobinę lepszymi statystykami za 10000$. Maści losowe.


- Auction house - czyli aukcje. 5 losowych koni 'od gry', zwykle niskie staty, czasem ciekawa maść, za grosze bo mało kto licytuje. U szetlanda widać również błąd, który widać (a w sumie nie widać) u niektórych koni, czyli maść po prostu się nie wyświetla, ale to ułamek procenta.

- Associations - czyli stowarzyszenia. Można zapisać swoje konie do takiej grupy, co daje dostęp do dodatkowych zawodów
I dalej jest Construction (niemniej to wymaga już ulepszenia konta, pozwala zbudować własną stajnię, tory pod zawody itp), za nim Rescue Center - czyli kolejny sposób zdobycia konia za grosze (300$):
I chyba jedna z ważniejszych opcji czyli Weterynarz: tutaj zrobisz test genetyczny konia (2000$), niżej widać Gender&Twin Pills (ale póki co te opcje są mocno awaryjne), dalej można pobrać spermę od ogiera i jajeczka od klaczy by użyć ich później, nawet po śmierci konia od którego zostały pobrane. Niżej widać pobrane jajeczka. A na samym dole możliwość kastracji:
Ostatnia, hall of fame, Hala Sław to nic innego jak howrsowy ranking ogólny.

I najważniejsze narzędzie - czyli wyszukiwarka spod hasełka Search.
W wersji podstawowej widocznej niżej mało przydatna dla hodowcy (przepraszam od razu za brak przycięcia):
ale gdy klikniemy na napis 'Advanced horse search" otrzymamy potężną wyszukiwarkę w zasadzie do wszystkiego - możemy po prostu przeglądać jak wyglądają rasy w określonych maściach, szukać publicznych ogierów do pokryć, szukać koni do zakupu.


Z interesujących jako hodowcę opcji to oczywiście Breed (rasa), Level (im wyższy tym koń ma więcej um i więcej przekaże potomstwu), Minimum Bred/Performance Stats (czyli te punkty za budowę / um) - choć tego akurat nie polecam na początek wybierać bo mocno zawęża wyniki wyszukiwania. Niżej widać geny - jeśli ktoś celuje w maści to korzystać :) I na samym dole najważniejsze - zaznaczamy czy szukamy konia wystawionego na sprzedaże (For sale - Yes (tak) / No (nie), opcjionalnie ustawiamy maksymalną cenę), niżej (For stud) - że szukamy publicznego pokrycia (i znów możemy określić max cenę). Ostatnia linijka wybieramy sortowanie wyników wg Id/Imię/Wiek/Level/Punkty/Cena sprzedaży/Cena pokrycia, w drugiej liście czy ma być od najniższej do najwyższej (Ascending) czy odwrotnie (Descending)

I na dzisiaj ostatnie screeny z pomocy:
jak liczone są zdobywane punkty um z wygranych zawodów:
 jakie um są wymagane w danych zawodach:
 przypisanie ras do 'klasy wagowej':
 ile punktów z wygranych dostanie kopytny i ile zarobimy:
 tutaj widać w jaki sposób podnosi się poziom konia (po kolei local->state->regional->national->international, tier - po naszemu... hmm.. rząd? jest stały, inny koń może zacząć local III->state III itd)
 Geeeeny, geny, geny, Dominujące duże literki, recesywne małe. Czyli na przykładzie siwków - GG - 100% źrebów będzie siwe, Gg - połowa, gg - koń nie ma genu siwego.
 Jakie rasy, jakie geny noszą:


I krzyżowki, czyli co z czym by wyszło coś innego:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz